Instrumente de accesibilitate

Banner
Spitalul Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni – prin Consiliul de Administraţie, organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de manager  - persoană fizică, la Spitalul Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni.

Nr. 1400/31.01.2014

    Concursul se va desfăşura la sediul Consiliului Judeţean Mureş din P-ţa Victoriei, nr.1., sala mică de şedinţe, etajul I, având următorul calendar de desfăşurare:

·    19 februarie – 28 februarie 2014 - înscrierea candidaţilor la concurs;
·    03 martie 2014 -  ora 0800  verificarea îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor de participare la   Concurs (selecţia dosarelor);
·    03 martie 2014, ora 1000  - afişarea rezultatului verificării dosarelor de înscriere;
·    06 martie 2014, ora 1100  -  proba scrisă,
·    06 martie 2014, ora 1600  - afişarea rezultatelor la proba scrisă,
·    07 martie 2014 ora 1530  - termenul limită de depunere a proiectelor de management;
·    10 martie 2014, ora 10 00 -  proba de susţinere a proiectului de management,
·    10 martie 2014, ora 1530  - afişarea rezultatelor finale;

 Condiţii generale/Criterii de selecţie
A.    Condiţii generale de participare – au acces la concurs persoanele fizice care întrunesc cumulativ următoarele condiţii:
     a) sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
       b) sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare agreate de Ministerul Sănătăţii, precum:
-    cursul de perfecţionare în ,, Management spitalicesc“ organizat de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar Bucureşti în perioada 2006-2009, respectiv de Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, începând cu anul 2010, pentru care se va prezenta copia certificatului de absolvire
sau
-    cursurile sau programele de perfecţionare efectuate pentru obţinerea titlului de medic specialist în specialitatea Sănătate publică şi management sanitar ori a atestatului de studii complementare în Managementul serviciilor de sănătate pentru care se va prezenta copia certificatului de medic specialist respectiv a atestatului de studii complementare
             sau
sunt absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii;
c) au cel puţin 2 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire penală;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
f) nu au vârsta de pensionare, conform legii.

B.Criteriile de selecţie constau în:
   1. Verificarea îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor stabilite în publicaţia de concurs, etapă eliminatorie;
   2. Susţinerea probelor de evaluare constând din:
   a) proba scrisa, un test-grila de verificare a cunoştinţelor (din bibliografia dată);
   b) proba de susţinere a proiectului de management (întocmit după o temă – cadru din cele prestabilite) care cuprinde şi un interviu în scopul aprecierii abilităţilor candidatului de îndeplinire a atribuţiilor funcţiei de manager.

Înscrierile se fac în perioada 19 februarie - 28 februarie 2014, la registratura Spitalului Municipal „Dr. Gheorghe Marinescu” Tîrnăveni, str. Victor Babeş nr.2, între orele 0800 – 1600.
   
Dosarul de înscriere va cuprinde:
a) cererea de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copia legalizata a diplomei de licenţă sau echivalentă;
d) copia legalizată a documentelor :
-  care atestă absolvirea cursului de perfecţionare în ,, Management spitalicesc“ organizat de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar Bucureşti în perioada 2006-2009, respectiv de Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, începând cu anul 2010, pentru care se va prezenta copia certificatului de absolvire
sau
- care atestă absolvirea cursurilor sau programele de perfecţionare efectuate pentru obţinerea titlului de medic specialist în specialitatea Sănătate publică şi management sanitar ori a atestatului de studii complementare în Managementul serviciilor de sănătate pentru care se va prezenta copia certificatului de medic specialist respectiv a atestatului de studii complementare
sau
- copia legalizată a diplomei de masterat sau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ, organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii;
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce atestă efectuarea unor specializări, competenţe/atestate etc. în domeniul managementului sanitar;
 g) adeverinţa care atestă vechimea în posturi cu studii universitare de lungă durată sau copie de pe carnetul de muncă, certificată "in conformitate cu originalul" de către conducerea unităţii;
 h) cazierul judiciar;
 i) adeverinţa din care rezultă că este apt medical, fizic si neuropsihic (pentru aceasta din urmă fiind necesar certificat medical eliberat de un specialist psihiatru);
 j) declaraţia pe propria răspundere privind necolaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
 k) declaraţia pe propria răspundere că nu este urmărit penal şi nu are cunoştinţă că a fost începută urmărirea penală asupra sa;
 l) copie legalizată a actelor (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele, după caz;
 m) proiectul de management realizat de candidat;
n) mandatul poştal de plată a taxei de participare la concurs achitată în contul Spitalului Municipal Dr.Gheorghe Marinescu Tîrnăveni / chitanţa de plată a acestei taxe la casieria unităţii sanitare, după caz.
 
Taxa de participare la concurs este de 800 lei şi se va achita în contul Spitalului Municipal Dr.Gheorghe Marinescu Tîrnăveni RO47TREZ4795041XXX000065

Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului, temele-cadru pentru proiectul de management, bibliografia pentru concurs sunt publicate pe site-urile Consliului Judeţean Mureş www.cjmures.ro şi Spitalului Municipal Dr.Gheorghe Marinescu Tîrnăveni www.spitaljudeteanmures.ro
B I B L I O G R A F I E

pentru concursul de ocupare a funcţiei de manager - persoană fizică, Spitalul Municipal „Dr. Gheorghe Marinescu” Târnăveni

A.    DIN DOMENIUL LEGISLAŢIEI

1.    Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
2.    Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
3.    Legea nr.82/1991 Legea contabilităţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
4.    Legea nr.346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată, cu modificările ulterioare;
5.    Legea nr.53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
6.    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
7.    Hotărârea nr.925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea  contractelor de achiziţie publică din Ordonanţă de urgenţă a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
8.     Hotărârea Guvernului nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţă de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
9.    Lege-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare;
10.    Ordonanţa Guvernului nr.119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
11.    Ordonanţa Guvernului nr.81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimonial instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
12.    Ordonanţa Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
13.    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.162/2008 privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătăţii Publice către autorităţile administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
14.    Hotărârea nr.841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
15.    Ordinul ministrului finanţelor publice nr.522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare;
16.    Ordinul ministrului sănătăţii publice nr.1043/2010 privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, cu modificările ulterioare;
17.    Ordinul ministrului sănătăţii publice nr.1384/2010 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management şi a listei indicatorilor de performanţă a activităţii managerului spitalului public, cu modificările şi completările ulterioare;
18.    Ordinul ministrului sănătăţii publice nr.914/2006 pentru aprobarea normelor privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, cu modificările şi completările ulterioare;
19.    Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1029/2010, privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal sau, după caz, cheltuielilor materiale pentru bunuri şi servicii pentru cabinetele cuprinse în structura organizatorică a spitalului public din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale cu modificările ulterioare;
20.    Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1030/2010 privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal aferente medicilor, medicilor dentişti, asistenţilor medicali şi a cheltuielilor pentru medicamente şi materiale sanitare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală şi dentară din unităţile sanitare de învăţământ;
21.     Ordinul ministrului sănătăţii publice nr.1031/2010 privind aprobarea modelului Contractului pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate de către spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, cu modificările ulterioare;
22.    Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.423/191/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2013 a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2013-2014, cu modificările şi completările ulterioare.


B.    DIN DOMENIUL MANAGEMENTULUI SANITAR

1. Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar – Managementul spitalului, Editura Public H Press, 2006, Bucureşti.
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE
 A CONCURSULUI DE OCUPARE A FUNCTIEI DE MANAGER  - PERSOANĂ FIZICĂ,
 LA SPITALUL MUNICIPAL “DR. GH. MARINESCU” TÎRNĂVENI


CAPITOLUL I

  DISPOZIŢII GENERALE



Art. 1. - (1) Ocuparea funcţiei de manager  - persoană fizică, la Spitalul Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni se face prin concurs, la care au acces persoanele fizice care întrunesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau  echivalentă;
       b) sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare agreate de Ministerul Sănătăţii, precum:
·    cursul de perfecţionare în ,, Management spitalicesc“ organizat de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar Bucureşti în perioada 2006-2009, respectiv de Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, începând cu anul 2010, pentru care se va prezenta copia certificatului de absolvire
sau
·    cursurile sau programele de perfecţionare efectuate pentru obţinerea titlului de medic specialist în specialitatea Sănătate publică şi management sanitar ori a atestatului de studii complementare în Managementul serviciilor de sănătate pentru care se va prezenta copia certificatului de medic specialist respectiv a atestatului de studii complementare
         sau
·    sunt absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii;
c) au cel puţin 2 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire penală;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
f) nu au vârsta de pensionare, conform legii.
(2) Concursul pentru ocuparea funcţiei de manager - persoană fizică, din cadrul Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni se organizează de catre consiliul de administraţie al spitalului şi se desfaşoară la sediul Consiliului Judeţean Mureş, cu respectarea prezentului regulament.
Art. 2. - Consiliul de administraţie al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni numeşte, prin hotărâre,  comisia de concurs, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii etapelor concursului.
Art. 3. - (1) Concursul se desfaşoară în două etape, după cum urmează:
1. Etapa de verificare a îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor stabilite în publicaţia de concurs, etapă eliminatorie;
2. Etapa de susţinere a probelor de evaluare, care cuprinde:
    a) proba scrisă, un test-grilă de verificare a cunostinţelor;
    b) proba de susţinere a proiectului de management.
 (2) Nota minimă de promovare a fiecărei probe de evaluare este 7,00.
 (3) După finalizarea etapelor de concurs se întocmeste clasificarea candidaţilor care au promovat toate probele de evaluare şi au obţinut media finală de cel puţin 8,00.
 (4) Se declară admis candidatul care s-a clasat pe primul loc în urma susţinerii concursului pentru ocuparea funcţiei de manager al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni.
Art. 4. - (1) Numirea în functia de manager al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni se face prin act administrativ al preşedintelui Consiliului Judeţean Mureş.
                (2) Managerul încadrat in condiţiile alin. (1) încheie contract de management cu Consiliul Judeţean Mureş pe o perioadă de maximum 3 ani, in baza prevederilor legale în vigoare.
Art. 5. - (1) Consiliul de administraţie al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni publică anunţul de concurs în două cotidiene locale – “Zi de Zi” şi “Nepujsag”, precum  şi pe site-ul Consiliului Judeţean Mureş, respectiv pe site-ul Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii etapelor acestuia.
 (2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) denumirea funcţiei scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfăşurare a concursului;
c) criteriile de selecţie;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de înscriere;
f) cuantumul taxei de participare la concurs.
    (3) Temele-cadru pentru proiectul de management, precum şi bibliografia pentru concurs sunt stabilite de comisia de concurs. Acestea se publică, odată cu anunţul de concurs, pe site-urile:
·    Consiliului Judeţean Mureş www.cjmures.ro,
·    Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni www.spitaltaraveni.ro
 precum şi prin afişare la sediul Consiliului  Judeţean Mureş.
(4) Cuantumul taxei de participare la concurs este de 800 de lei.
(5) Din taxa de participare la concurs se vor acoperii toate cheltuielile de birotică şi secretariat necesare desfăşurării concursului, diferenţa fiind alocată şi repartizată, membrilor comisiei de concurs.

CAPITOLUL II

ORGANIZAREA CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA FUNCŢIEI DE MANAGER PERSOANĂ FIZICĂ LA SPITALUL MUNICIPAL “DR. GH. MARINESCU” TÎRNĂVENI

Art. 6. - (1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de manager la Spitalul Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni, nominalizată prin hotărâre a consiliului de administraţie al spitalului, este formată din preşedinte şi 4 membri, din cadrul membrilor acestui consiliu. Prin aceeaşi hotărâre a consiliului de administraţie este nominalizat şi secretarul comisiei.
(2.) Preşedintele comisiei de concurs nu participă la evaluarea candidaţilor, având rol de responsabil de procedură.
(3) În situaţia în care, din motive obiectie, preşedintele comisiei de concurs, numit prin hotărâre a consiliului de administraţie nu-şi poate exercita atribuţiile specifice în cadrul comisiei, aceste atribuţii vor fi preluate de către preşedintele consiliului de administraţie.
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor se numeşte de către Consiliul Judeţean Mureş având următoarea  componenţă de reprezentare:
a)    2 reprezentanţi al Direcţiei de Sănătate Publică Mureş;
b)    2 reprezentanţi numiţi de Consiliul Judeţean Mureş;
c)    1 reprezentant numit de preşedintele Consiliului Judeţean Mureş;
     (5) Nu pot face parte din comisia de concurs şi nici din comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care au rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor.
Art. 7. - (1) Consiliul de administraţie al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni pune la dispoziţia comisiei de concurs mijloacele birotice necesare desfăşurării concursului şi, în colaborare cu Consiliul Judeţean Mureş, ia măsurile necesare asigurării securităţii informaţiilor pe toata perioada acestuia.
     (2) Preşedintele comisiei de concurs poartă întreaga răspundere pentru asigurarea legalităţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie.
Art. 8. - Comisia de concurs are următoarele atribuţii:
a) stabilirea temelor pentru proiectul de management şi a bibliografiei pentru concurs, precum şi publicarea şi afişarea acestora, cu respectarea prevederilor legale;
b) elaborarea întrebarilor pentru testul-grilă de verificare a cunoştinţelor;
c) studierea dosarelor de înscriere ale candidaţilor;
d) întocmirea listei candidaţilor admişi la concurs;
e) instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile desfaşurării concursului;
f) organizarea şi desfaşurarea probelor de evaluare;
g) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativă a probelor de evaluare şi pentru finalizarea concursului;
h) evaluarea candidaţilor;
i) înregistrarea contestaţiilor candidaţilor şi predarea acestora, pe bază de proces-verbal, comisiei desemnate pentru soluţionare;
j) stabilirea clasificării candidaţilor;
k) punerea la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor a tuturor documentelor necesare analizării şi soluţionării acestora.
Art. 9. - (1) Comisia de soluţionare a contestatiilor rezolvă contestaţiile cu privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă şi la rezultatul final al concursului.
(2) Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive şi sunt aduse la cunoştinţa contestatarului prin afişare la sediul Consiliului Judeţean Mureş.


CAPITOLUL III

  ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR


Art. 10. - Înscrierea candidaţilor se face la sediul Spitalului Municipal “Dr. Gheorghe Marinescu” Tîrnăveni, str.Victor Babeş nr.2, în perioada 19 februarie -  28 februarie 2014, între orele 0800 – 1600.
Art. 11. - Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copia legalizată a diplomei de licenţă sau echivalente;
d) copia legalizată a documentelor care atestă absolvirea cursurilor de perfecţionare în management sau management sanitar prevăzute la art. 1 alin (1) lit. b) din prezentul regulament ori copia legalizată a diplomei de masterat sau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ, organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii;
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce atestă efectuarea unor specializări, competenţe/atestate etc. în domeniul managementului sanitar;
g) adeverinţa care atestă vechimea în posturi cu studii universitare de lungă durată sau  copie de pe carnetul de munca, certificată "în conformitate cu originalul" de către conducerea unităţii angajatoare;
h) cazierul judiciar;
i) actele medicale/adeverinţele din care rezultă că este apt medical, fizic şi neuropsihic (de la medicul de familie şi  de la ambulatoriul de specialitate PSIHIATRIE pentru aptitudinea neuropsihică);
j) declaraţia pe propria răspundere privind necolaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
k) declaraţia pe propria răspundere că nu este urmărit penal şi nu are cunoştinţă că a fost începută urmărirea penală asupra sa;
l) copie legalizată a actelor (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele, după caz;
m) proiectul de management realizat de candidat;
n) mandatul poştal de plată a taxei de participare la concurs în valoare de 800 lei achitată în contul Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni RO47TREZ4795041XXX000065 deschis la Trezoreria Tîrnăveni, ori chitanţa de plată a acestei sume la casieria unităţii sanitare.
Art. 12. - (1) La finalizarea înscrierilor, comisia de concurs verifică/studiază dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare candidat rezultatul, prin înscrierea menţiunii "Admis" sau "Respins" pe dosarul fiecărui candidat.
  (2) Rezultatul verificării/studierii dosarelor de înscriere se afişează la sediul Consiliului Judeţean Mureş  în data de 03 martie 2014, ora 10,00.
  (3) Candidaţii pot contesta acest rezultat până în data de 04 martie 2014, ora 10,00 prin depunerea şi înregistrarea contestaţiei, în scris, la Registratura Consiliului Judeţean Mureş.
   (4) Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, iar rezultatele soluţionării se afişează la sediul Consiliului Judeţean Mureş până în data de 06 martie 2014, ora 1000.
   (5) Concursul este continuat numai de candidaţii declaraţi "Admis".
   (6) Candidaţilor declaraţi "Respins" li se returnează, la cerere, 75% din taxa de participare la concurs, în termen de 60 de zile de la data afişării acestui rezultat.

CAPITOLUL IV

  DESFĂŞURAREA CONCURSULUI


Art. 13 - (1) Probele de evaluare se desfăşoară la sediul Consiliului Judeţean Mureş din Târgu – Mureş, P-ţa Victoriei nr.1,  Sala  mică de şedinţe - situată la etajul I -, după cum urmează:
a)    Proba scrisă - în data de 06 martie 2014, ora 1100 - un test-grilă de verificare a cunoştinţelor;
b)    Proba de susţinere a Proiectului de management – 10 martie 2014, ora 1000.
(2) Nota minimă de promovare a fiecărei probe de evaluare este 7,00.
(3) După finalizarea etapelor de concurs se întocmeşte clasificarea candidaţilor care au promovat toate probele de evaluare şi au obţinut media finala de cel puţin 8,00.
Art. 14. - (1) Comisia de concurs elaborează întrebările pentru testul-grilă de verificare a cunoştinţelor cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii acestei probe. Această activitate se desfăşoară în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1), asigurate de Consiliul de administraţie al Spitalului Municipal „Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni care organizează concursul.
 (2) Testul-grilă are caracter eliminatoriu şi se desfăşoară pe durata a 2 (două) ore.
 (3) Testul-grilă conţine 50 de întrebări, din care 50% din domeniul legislaţiei specifice activităţii spitalului public şi 50% din domeniul managementului sanitar.
 (4) Fiecare întrebare are 4 variante de răspuns (a, b, c, d), astfel:
a)    50% din totalul întrebărilor au un singur răspuns corect din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,2 puncte;
b)    50% din totalul întrebărilor au două răspunsuri corecte din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,1 puncte.
Art. 15. - (1) Testul-grilă elaborat se multiplică în prezenţa preşedintelui comisiei de concurs, într-un număr de exemplare dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi în concurs. După multiplicare, testele-grilă se introduc într-un plic care se sigilează. În cazul în care numărul candidaţilor înscrişi impune desfăşurarea probei de concurs în mai multe săli, pentru fiecare sală se întocmeşte un plic sigilat, care va conţine numărul de teste-grilă şi o rezervă egală cu numărul candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
(2) Persoanele care au participat la multiplicarea şi sigilarea plicurilor cu testele-grilă nu pot să părăsească spaţiile în care s-au desfăşurat aceste activităţi până la începerea probei.
Art. 16. - Întrebarile se elaborează astfel încât:
a) conţinutul să fie clar exprimat;
b) formularea să fie în strictă concordanţă cu bibliografia stabilită pentru concurs;
c) să acopere o arie cât mai extinsă a bibliografiei pentru concurs;
d) să poată fi rezolvate în timpul stabilit.
Art. 17. - (1) Persoanele care supraveghează desfăşurarea probei testului-grilă, sunt desemnate cu cel mult 12 ore înainte de începerea probei de către preşedintele comisiei de concurs.
  (2) Preşedintele comisiei de concurs stabileşte atribuţiile şi responsabilităţile personalului de supraveghere.
Art. 18. - Pentru rezolvarea testului-grilă candidaţii folosesc numai pastă de culoare albastră. Orice altă culoare decât cea albastră este interzisă, fiind considerată semn distinctiv.
Art. 19. - Notarea testului-grilă se face cu respectarea baremului de corectare elaborat de membrii comisiei de concurs şi aprobat de preşedintele acesteia. Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzător notei 10. În situaţia în care există diferenţe mai mari de un punct între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, preşedintele reverifică şi stabileşte punctajul definitiv.
Art. 20. - (1) Rezultatul testului-grilă se afişeaza la sediul Consiliului Judeţean Mureş în data de 6 martie 2014, ora 16,00.
                (2) Candidaţii care au obţinut la testul-grilă de verificare a cunoştinţelor o notă mai mică de 7,00 sunt declaraţi respinşi şi nu pot continua concursul.
                (3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul testului-grilă în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţiile se solutionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora.
Art. 21. - (1) Proiectul de management reflectă modul în care candidatul analizează şi propune soluţii de rezolvare a temei date şi va fi notat cu un punctaj maxim de 10 puncte corespunzător notei 10. Punctajul maxim de 10 puncte va fi acordat  astfel:
·    maxim 8 puncte pentru conţinutul proiectului, conform grilei de punctare;
·    maxim 2 puncte pentru interviu.
    Punctajul final obţinut de candidat în urma probei de susţinere a proiectului de management reprezintă suma punctajului acordat proiectului de management şi a punctajului obţinut la interviu.
                    (2) Tema aleasă de candidat pentru proiectul de management vizează exclusiv Spitalul Municipal « Dr. Gh. Marinescu » Târnăveni. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului sunt  libere la publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 (3) La solicitarea candidaţilor, Consiliul de administraţie al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni are obligaţia să pună la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată şi structura de personal ale unităţii sanitare, aflate în vigoare la data solicitării.
Art. 22. - (1) Tema proiectului de management este la alegerea candidatului din lista temelor elaborate de către comisia de concurs, se realizează individual de către acesta şi se dezvoltă într-un volum de maximum 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font de 14.
(2) Proiectele sunt evaluate de comisia de concurs înainte de data stabilită pentru susţinerea acestei probe.
(3) Fiecare proiect este notat conform grilei de punctare stabilite de către comisia de concurs. Nota finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de fiecare evaluator.
(4) În cazul în care există diferenţe mai mari de un punct între notele acordate de membrii comisiei de concurs, preşedintele reverifică şi stabileste punctajul proiectului de management.
(5) Grila de punctare a proiectului de management este elaborată de comisia de concurs, se publică pe site-ul Consiliului Judeţean Mureş, pe site-ul Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni şi se afişeaza la sediul Consiliului Judeţean Mureş, după încheierea perioadei de înscriere a candidaţilor.
Art. 23. - (1) Susţinerea proiectului de management se face în plenul comisiei de concurs, pe durata a maximum 15 minute. Această durată poate fi suplimentată de preşedintele comisiei de concurs în cazul în care se pun intrebări suplimentare.
  (2) În urma susţinerii proiectului de management, membrii comisiei de concurs stabilesc nota definitivă pentru această probă de evaluare şi o comunică candidatului prin afişare la sediul Consiliului Judeţean Mureş.
Art. 24. - (1) Comisia de concurs va solicita suplimentar candidatului în cadrul probei de susţinere a proiectului de management un interviu în scopul aprecierii abilităţilor candidatului de îndeplinire a atribuţiilor specifice funcăţiei de manager, interviu care va fi punctat cu maxim 2 puncte.
   (2) Fiecare membru al comisiei de concurs acordă punctele pentru interviu pe Fişa interviului  prevăzut în anexa la prezentul regulament.
   (3) Punctajul final este media punctelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs .
Art. 25. - (1) Interviul se desfăşoară pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs.
  (2) În cadrul interviului se pot adresa candidatului următoarele categorii de întrebări:
a) întrebări deschise - cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteti să spuneţi despre.........?);
b) întrebări închise - cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de muncă/echipă vreodată?);
c) întrebări ipotetice - cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: În cazul în care sunteţi angajat, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?);
d) întrebări de probă - cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că.........).
(3) Nu se adresează candidatului întrebări referitoare la opiniile sale politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, stare materială şi/sau origine socială.


CAPITOLUL V

  DISPOZIŢII FINALE


Art. 26. - Nu pot candida la concursul de ocupare a functiei de manager - pesoană fizică membri ai Consiliului de administratie al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni.
Art. 27. - (1) Media finală a fiecărui candidat este media aritmetică a notelor obţinute la testul-grilă şi  proiectul de management, calculată cu două zecimale.
(2) În baza mediilor finale se întocmeste, în ordine descrescătoare, clasamentul candidaţilor la concurs.
(3) La medii egale, departajarea candidaţilor se face după media obţinută la testul-grilă, iar la menţinerea egalităţii, după punctajul obţinut la proiectul de management.
Art. 28. - (1) Comunicarea rezultatelor finale se face în data de 10 martie 2014, ora 15,30 prin afişare la sediul Consiliului Judeţean Mureş şi publicare pe site-ul Consiliul Judeţean Mureş www.cjmures.ro, al Spitalului Municipal Tîrnăveni www.spitaltarnaveni.ro.
  (2) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul final al concursulu, cu excepţia interviului, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor finale, prin depunerea în scris a contestaţiei la registratura Consiliului Judeţean Mureş, pînă la ora 1530 a zilei respective. Contestaţiile vor fi soluţionate până cel târziu la data 13 martie 2013, de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) Rezultatul contestatiilor se afişeaza la sediul Consiliul Judeţean Mureş în data de 14 martie 2014, ora 1530.
 (3) După finalizarea etapelor de concurs se întocmeşte clasificarea candidaţilor care au promovat toate probele de evaluare şi au obţinut media finală cel putin 800.
  (4) Se declară admis candidatul care s-a clasat pe primul loc în urma susţinerii concursului pentru ocuparea funcţiei de manager al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni .
Art. 29. - (1) În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei de concurs înainteaza Consiliului de administratie al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni procesul-verbal cu rezultatele concursului, semnat pe fiecare pagină.
 (2) Consiliul de Aministraţie al Spitalului Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni validează rezultatele concursului şi solicită preşedintelui Consiliului Judeţean Mureş emiterea actului administrativ de numire pentru persoana validata.
 (3) Dosarele de înscriere, lucrările scrise ale candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfăşurarea concursului se păstrează de către Consiliul de Administraţie al Spitalul Municipal “Dr. Gh. Marinescu” Tîrnăveni, la sediul unităţii sanitare. 





Anexa

                          FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE

    Candidat: nume, prenume ..................................................
    Calificare (profesie, grad profesional, titlu academic)
    ..........................................................................
    Data interviului .........................................................

 ______________________________________________________________________________
|   1. Aptitudini de comunicare:                                               |
|   - Excelente (10 - 9,50)                                                    |
|   - Foarte bune (9,49 - 9,00)                                                |
|   - Acceptabile (8,99 - 7,00)                                                |
|   - Minime (6,99 - 5,00)                                                     |
|   - Insuficiente (4,99 - 1,00)                                               |
|______________________________________________________________________________|
|   2. Aptitudini şi cunoştinţe manageriale:                                   |
|   - Excelente, capabil să îşi asume atribuţiile funcţiei de manager fără o   |
| pregătire prealabilă (10 - 9,50)                                             |
|   - Foarte bune, este necesară puţină pregătire (9,49 - 9,00)                |
|   - Bune, are cunoştinţe elementare, dar este capabil să înveţe (8,99 - 7,00)|
|   - Necesită multă pregătire (6,99 - 5,00)                                   |
|   - Nu are aptitudini manageriale (4,99 - 1,00)                              |
|______________________________________________________________________________|
|   3. Ambiţii profesionale:                                                   |
|   - Fixează obiective foarte ambiţioase (10 - 9,50)                          |
|   - Scopuri de nivel înalt (9,49 - 9,00)                                     |
|   - Obiective de nivel mediu (8,99 - 7,00)                                   |
|   - Obiective limitate, nu este foarte ambiţios (6,99 - 5,00)                |
|   - Se bazează pe alţii prea des, obiective minime (4,99 - 1,00)             |
|______________________________________________________________________________|
|   4. Motivare:                                                               |
|   - Motivare excelentă, dorinţă puternică de a munci (10 - 9,50)             |
|   - Foarte interesat de ocuparea funcţiei; pune multe întrebări (9,49 - 9,00)|
|   - Dorinţă de a munci (8,99 - 7,00)                                         |
|   - Puţin interesat de ocuparea funcţiei (6,99 - 5,00)                       |
|   - Nu este interesat de ocuparea funcţiei, impasibil (4,99 - 1,00)          |
|______________________________________________________________________________|
|   5. Corespunzător pentru ocuparea funcţiei de manager de spital public:     |
|   - Excelent pentru această funcţie (10 - 9,50)                              |
|   - Foarte bun pentru această funcţie (9,49 - 9,00)                          |
|   - Satisfăcător pentru această funcţie (8,99 - 7,00)                        |
|   - Incert pentru această funcţie (6,99 - 5,00)                              |
|   - Nesatisfăcător pentru această funcţie (4,99 - 1,00)                      |
|______________________________________________________________________________|
|   6. Autocontrol:                                                            |
|   - Are o excelentă abilitate de a se controla (10 - 9,50)                   |
|   - Siguranţă de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva problemele   |
| (9,49 - 9,00)                                                                |
|   - Autocontrol mediu (8,99 - 7,00)                                          |
|   - Pare suprasolicitat, nervos (6,99 - 5,00)                                |
|   - Greoi, pare preocupat, îngrijorat (4,99 - 1,00)                          |
|______________________________________________________________________________|
|   7. Impresie generală:                                                      |
|   - Excelentă (10 - 9,50)                                                    |
|   - Foarte bună (9,49 - 9,00)                                                |
|   - Bună (8,99 - 7,00)                                                       |
|   - Satisfăcătoare (6,99 - 5,00)                                             |
|   - Nesatisfăcătoare (4,99 - 1,00)                                           |
|______________________________________________________________________________|

    Nota obţinută*): ............. - candidatul este**): .....................

                    Evaluator (membrul Comisiei de concurs),
                    ........................................
                    Semnătura ..............................
                    Data ...................................

------------
    *) Se trece nota interviului de selecţie, calculată, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor acordate la fiecare dintre cei 7 indicatori evaluaţi.
    **) Aprecierea candidatului în funcţie de nota obţinută:
    - FOARTE POTRIVIT (10 - 9,50)
    - POTRIVIT (9,49 - 9,00)
    - DESTUL DE POTRIVIT (8,99 - 7,00)
    - NEPOTRIVIT (6,99 - 1,00)
T E M E  C A D R U
privind proiectul de management solicitat în cadrul concursului de ocupare
a funcţiei de manager - persoană fizică, din spitalele publice
 din reţeaua proprie a autorităţii publice judeţene
organizat în perioada 03 /10.03.2014 pentru Spitalul Municipal
 „Dr. Gheorghe Marinescu” Tîrnăveni

1.    Îmbunătăţirea structurii şi organizării spitalului
a)    Analiza circuitelor funcţionale;
b)    Analiza structurii pe secţii (clinice, paraclinice, administrative, etc.);
c)    Evaluarea relaţiei dintre structurile spitalului şi serviciile furnizate;
d)    Dezvoltarea platoului etnic pentru intervenţii diagnostice şi terapeutice;
e)    Propuneri de îmbunătăţire a structurii şi organizării spitalului.

2.    Schimbarea profilului unui spital cu performanţe nesatisfăcătoare
a)    Dezvoltarea unor servicii alternative sau complementare în cadrul spitalului (urgenţă, spitalizare de zi, recuperare, reabilitare, etc.);
b)    Transformarea unui centru multifuncţional de tip ambulatoriu;
c)    Transformarea într-un centru medico-social;
d)    Privatizarea unor secţii din cadrul spitalului.

3.    Îmbunătăţirea managementului resurselor umane
a)    Evaluarea încadrării cu personal pe categorii;
b)    Evaluarea relaţiei dintre structura spitalului şi încadrarea cu personal;
c)    Evaluarea relaţiei dintre serviciile furnizate şi încadrarea cu personal;
d)    Metode de creştere a performanţei personalului;
e)    Stimularea satisfacţiei profesionale a personalului medical.

4.    Evaluarea serviciilor de sănătate furnizate de spital
a)    Analiza activităţii clinice a spitalului, pe tipuri de servicii furnizate;
b)    Analiza fluxurilor de date clinice, pe tipuri de servicii furnizate (codificare. Colectare, transmitere, validare)
c)    Îmbunătăţirea capacităţii de răspuns a spitalului la nevoile bolnavilor;
d)    Propuneri de îmbunătăţire a performanţei spitalului pe baza analizei activităţii clinice.

5.    Analiza situaţiei economico-financiare a spitalului
a)    Analiza veniturilor spitalului, pe tipuri de servicii;
b)    Analiza cheltuielilor spitalului (pe tipuri, secţii, etc.)
c)    Alternative de contractare a serviciilor în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;
d)    Propuneri de îmbunătăţire a finanţării spitalului din surse publice şi private.
f)    încadrarea cu personal;

6.    Evaluarea spitalului din punct de vedere al calităţii
a)    Calitatea serviciilor;
b)    Calitatea datelor raportate;
c)    Calitatea personalului;
d)    Satisfacţia pacienţilor.

7.    Strategia managementului în domeniul achiziţiilor
a)    Stabilirea necesarului de materiale (medicamente, materiale sanitare, alte materiale);
b)    Modalităţi de achiziţie;
c)    Evaluarea stocurilor;
d)    Indicatori de eficienţă a utilizării stocurilor.

8.    Strategia managementului în activitatea de investiţii
a)    In echipamente;
b)    Modernizarea de secţii;
c)    Extinderi;
d)    Reparaţii capitale.

9.    Fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli în vederea eficientizării activităţii spitalului
a)    Fundamentarea activităţilor;
b)    Determinarea cheltuielilor pe secţii şi tipuri de cheltuieli;
c)    Indicatori de eficienţă determinaţi pe baza veniturilor şi cheltuielilor spitalului.



Candidaţii aleg una din temele de mai sus şi dezvoltă un proiect de management care vizează spitalul public pentru care concurează (maxim 8-10 pagini la fonturi de 14 în format Arial, scris  la distanță de un rând), conform structurii propuse mai jos.



STRUCTURA PROIECTULUI DE MANAGEMENT

A.    Descrierea situaţiei actuale a spitalului;
B.    Analiza SWOT a spitalului: puncte forte, puncte slabe, oportunităţi şi ameninţări;
C.    Identificarea problemelor critice;
D.    Selecţionarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute;
E.    Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată:
1.    Scop;
2.    Obiective-indicatori;
3.    Activităţi:
a)    Definire;
b)    Încadrare în timp – grafic Gantt;
c)    Resurse necesare – umane, materiale, financiare;
d)    Responsabilităţi;
4.    Rezultate aşteptate;
5.    Monitorizare  - indicatori;
6.    Evaluare – indicatori.