Cum să faceţi faţă caniculei

     Temperaturile ridicate, alături de disconfortul pe care îl produc, reprezintă o adevarată ameninţare pentru sănătatea sau chiar viaţa populaţiei.
     Pentru prevenirea efectelor cauzate de temperaturile ridicate, se recomandă:
- evitarea, pe cât posibil, a expunerii prelungite la soare între orele 11,00 – 18,00, când temperaturile ating valori maxime (în acest mod scade şi riscul de cancer cutanat);
- folosirea mijloacelor de protecţie (pălării, ochelari de soare, umbrele) şi purtarea hainelor subţiri, lejere, confecţionate din ţesături naturale în culori deschise;
- consumarea zilnică a 1,5 – 2 litri de lichide, constând în ceaiuri, sucuri dulci, apă minerală etc.; se recomandă consumul unui pahar de lichid la fiecare 15 – 20 minute, fără a aştepta să apară senzaţia de sete;
- evitarea consumului de alcool deoarece favorizează deshidratarea;
- evitarea băuturilor cu conţinut ridicat de cofeină (cafea, cola) şi a băuturilor carbogazoase deoarece acestea sunt diuretice;
- consumarea de alimente uşoare şi proaspete, în special legume şi fructe bine spălate, evitând pe cât posibil alimentele bogate în grăsimi şi alimente uşor perisabile;
- evitarea eforturilor fizice susţinute în perioada zilei în care temperaturile ating valori mari;
- duşuri frecvente cu apă la temperatură moderată.
- limitarea creşterii temperaturii în încăperi prin: închiderea ferestrelor expuse la soare pe perioada zilei, aerisirea camerelor seara, noaptea şi dimineaţa devreme, tragerea jaluzelelor/draperiilor;
- reglarea aparatului de aer condiţionat astfel încât temperatura să fie cu 5 grade Celsius mai mică decât temperatura ambientală.
     Cei mai vulnerabili sunt copiii, vârstnicii, pacienţii cu afecţiuni respiratorii, cardiovasculare şi neurologice care trebuie să fie şi cei mai precauţi.
 
Coordonator PN V
Dr. Liana David
Our website is protected by DMC Firewall!